Startuje konkurs na najatrakcyjniejszy produkt gdańskiej turystyki

Gdański Produkt Turystyczny, takim tytułem przez najbliższy rok będzie szczycił się zwycięzca konkursu organizowanego przez Gdańską Organizację Turystyczną i Referat Turystyki Urzędu Miasta Gdańska. Zgłoszenia do konkursu już ruszyły, natomiast plebiscyt rozpocznie się 6 lutego.

 

Celem konkursu jest promocja gdańskiej turystyki i wyróżnienie najatrakcyjniejszych jej produktów. Kandydatów mogą zgłaszać działających na terenie całej Polski organizatorzy turystyki, instytucje miejskie i pozarządowe oraz przedsiębiorcy i stowarzyszenia. Zgłoszony produkt powinien ściśle dotyczyć Gdańska, czyli być realizowany na jego terenie, podkreślać jego charakter i specyfikę, przyczyniać się do rozwoju turystyki przyjazdowej do Gdańska, a do tego być ponadczasowy i uniwersalny. Zgłoszenia będą przyjmowane do 20 stycznia, do godziny 16.00.

 

Konkurs składa się z dwóch części. Jedna z nich będzie oceniana przez Kapitułę Konkursu i wyłoni „Gdański Produkt Turystyczny 2012”. W skład jury wejdą eksperci w dziedzinie turystyki i promocji produktów turystycznych oraz przedstawiciele mediów i środowiska akademickiego. Druga część konkursu to nagroda internautów. Tu komisją oceniającą będzie mógł zostać każdy z nas. Wystarczy wejść na stronę www.gdansk4u.pl i oddać swój głos w otwartym głosowaniu, które potrwa od 6 do 18 lutego.

 

Konkurs obejmuje pięć kategorii: Gdańsk – dotnij wolności, Gdańsk&love, Bursztynowy Gdańsk, „Sobieszewska Wyspa Skarbów” oraz Coolturalnie w Gdańsku. Kapituła Konkursu w swoich ocenach uwzględni m.in. innowacyjność i nowoczesność produktu, jego atrakcyjność z punktu widzenia turystów oraz sposób funkcjonowania i perspektywy dalszego rozwoju. W zależności od kategorii jury posłuży się dziesięcio lub pięciostopniową skalą ocen. Każdy produkt będzie mógł otrzymać maksymalnie 65 punktów.

 

Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się 24 lutego.

 

 

Agnieszka Lasinkiewicz

 

 

 

 

Foto: Nikater

Projekt i wykonanie: Mehowmy