Gdańska Organizacja Turystyczna Gdańsk Convention Bureau przygotowuje akcję pożegnania Neptuna, który musi zostać poddany generalnemu remontowi. Z tej okazji, podczas dwóch dni, w terminie 22.07-29.07.2011 kręcone będą virale, czyli króciutkie filmiki, będące elementem marketingu wirusowego.
Ten typ promocji polega na zrealizowaniu ciekawego pomysłu, chociażby filmiku, który później wszscy będą rozpowszechniali między sobą, rozsyłając do znajomych wiadomości przez maila, Faceooka i różne inne kanały. Tak na przykład przez użytkowników YouTube został rozpowszechniony filmik promujący Warszawę – „Projekt Warszawiak”. Jak mówi Izabela Koch z Gdańskiej Organizacji Turystycznej – Pomysł na film wyniknął z tego, że zabierają nam Neptuna i chcemy go fajnie pożegnać i równocześnie wysłać na wakacje – .
Film nie powstanie jednak bez udziału wolontariuszy, którzy będą niezbędni do odegrania kilkunastu głównych ról między innymi: pary zakochanych, klubowej nastolatki, księdza, staruszki, a nawet hydraulika. Elementy niezbędne do charakteryzacji zapewnia organizator.
Dla wolontariuszy akcja jest niezwykłą okazją, żeby spełnić swoje marzenie o wystąpieniu w filmie, który następnie niczym wirus będzie rozpowszechniany w Internecie, tak aby promować Gdańsk w całej Polsce.