Na stronie http://e-serce.wosp.org.pl/ znajduje się internetowa aplikacja e-Serca. Logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, na początku szare, zostanie rozświetlone dzięki użytkownikom, którzy zdecydują się zapełnić poszczególne piksele dokonując nawet drobnych wpłat. Wartość pojedynczego piksela to koszt od grosza do kilku złotych. Wartość całego e-Serca to 50 tys. zł. Małe transakcje będzie można przekazać poprzez system mikropłatności YetiPay, zaś większe przez szybkie przelewy.
W miarę przybywania nowych kolorowych pikseli, e-Serce będzie coraz bardziej przypominało znane wszystkim serce Wielkiej Orkiestry, co powinno dodatkowo dopingować do wzięcia udziału w akcji. Co więcej, mechanizm zakupu piksela pozwala tworzyć z pojedynczych pikseli dowolne kształty lub wiadomości, które można przekazać bliskim.
W akcję rozświetlania e-Serca włączyli się: Monika Brodka, Doda, Feel, Natalia Lesz, Kamil Bednarek i Star Guard Muffin oraz Monika Olejnik.
– WOŚP to zdecydowanie największa i najbardziej pozytywna akcja charytatywna w Polsce, w której każdy z nas stara się w jakiś sposób uczestniczyć. Bardzo się cieszę, że to właśnie ja mam okazję promować ideę pomocy najbardziej potrzebującym i zachęcać nie tylko do aktywnego uczestnictwa w koncertach, aukcjach i pozostałych wydarzeniach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w całej Polsce, ale również do małych lub większych wpłat za pomocą internetowej aplikacji e-Serca. Dzięki temu, nawet nie wychodząc z domu, możemy brać czynny udział w tym wspaniałym przedsięwzięciu – komentuje swój udział w akcji e-Serce Doda. – Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie! – dodaje.
Wiadomością o rozświetleniu pikseli na e-Sercu – będącą jednocześnie zachętą dla znajomych do uczestnictwa w akcji – będzie można podzielić się na Facebooku. Komunikat „zapaliłem swój piksel na sercu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy” pojawi się na profilu darczyńcy wraz z widokiem rozświetlonych przez niego pikseli na e-Sercu.
Całkowity dochód z akcji e-Serce przeznaczony jest na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, czyli zakup najnowocześniejszych urządzeń do ratowania życia wcześniaków oraz pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą.
Patronat honorowy nad akcją e-Serca objął odział Interactive Advertising Bureau Polska. Patronami medialnymi akcji są: ARBOinteractive, Internet Standard, Ipla, o2.pl, Onet.pl, Interia.pl oraz Interaktywnie.com.