Pilotażowa edycja programu „LOTOS – Mistrzowie w pasach”, zrealizowana w ubiegłym roku na terenie województwa pomorskiego pokazała jak potrzebna jest ta inicjatywa. Na wybranych stacjach LOTOSU grupa ekspertów przeprowadzała inspekcje montażu fotelików oraz prawidłowego zapinania pasów bezpieczeństwa. Okazało się, że trudno było znaleźć poprawnie zamocowany fotelik. Co więcej, po skontrolowaniu 400 osób, dobrze zapięte pasy odnotowano zaledwie u ok. 10% z nich. Druga edycja programu ma na celu zmniejszenie tego niepokojącego wyniku.
Grupa LOTOS, po konsultacji ze swoimi partnerami społecznymi (Krajowym Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz portalem fotelik.info), postanowiła rozszerzyć kampanię na całą Polskę. Program zakłada liczne seminaria i konferencje na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego, zapinania pasów oraz montażu fotelików. Tak jak w ubiegłym roku, na wybranych stacjach LOTOSU przewidziano pit stopy, na których eksperci dokonają inspekcji pasów i fotelików.
– Grupa LOTOS przykłada ogromną wagę do działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego – powiedziała Jowita Twardowska, dyrektor ds. Komunikacji i CSR Grupy LOTOS S.A. – Tak zrodziła się idea programu „LOTOS – Mistrzowie w pasach”, który ma określać i utrwalać dobre nawyki odpowiedniego zapinania pasów bezpieczeństwa oraz przypominać o tym, jak ważne dla życia dziecka jest przewożenie go w dobrze zamontowanym foteliku. Poprzez działania prewencyjne i edukacyjne chcemy zainteresować nim wszystkich użytkowników samochodów – zarówno kierowców, jak i pasażerów.