Nestle, największa, światowa firma z branży spożywczej ogłosiła konkurs. Można zgłaszać inicjatywy związane z: walką z problemami żywienia, dostępu do wody pitnej lub rozwoju obszarów wiejskich. Swój projekt można zgłosić do końca marca.
Kto może złożyć aplikację do udziału w konkursie? Osoby fizyczne, firmy prywatne, organizacje non-profit oraz instytucje akademickie z całego świata, które prowadzą innowacyjne projekty społeczne. Na początku musi być pomysł, później trzeba przelać go na papier. Zgłoszenie do konkursu to składający się z ośmiu punktów formularz. Wypełnia się go internetowo. Na początek: dane podstawowe, czyli nazwa organizacji, dane kontaktowe, typ organizacji. Pierwszy punkt to szczegóły projektu, czyli kategoria i ewentualni partnerzy. Kolejne punkty to: definicja problemu, sposób w jaki chcemy go rozwiązać, innowacyjność działania, konkretny plan i budżet.
Gotowe zgłoszenie trzeba wysłać mailowo na adres: CSVPrize@nestle.com do 31 marca 2013 r. do godziny 23:00.
Założeniem trzeciej już edycji Nagrody Nestlé w dziedzinie Tworzenia Wspólnej Wartości jest wyróżnienie wybitnie innowacyjnego projektu, który:
– dowiódł swojej wartości podczas prowadzenia go na małą skalę,
– zostanie uznany za możliwy do rozbudowania na większą skalę lub zreplikowania na innych obszarach (innych społecznościach, placówkach),
– ma obiecujące skutki społeczne,
– jest zbudowany na solidnym i trwałym modelu biznesowym.
Realizowany projekt, zgłoszony do konkursu w ramach wyszczególnionych 3 dziedzin, może dotyczyć:
– żywienia – poprawy dostępu do żywności i żywienia, programów edukacji żywieniowej, innowacji w zakresie opieki zdrowotnej, itp.
– wody – poprawy dostępu do czystej wody, ochrony zasobów wodnych, zarządzania ściekami, wodą, kanalizacją i higieną, itp.
– rozwoju obszarów wiejskich – rozwoju lokalnego rolnictwa, zrównoważonego rolnictwa, rozszerzania usług rolniczych, itp.
– Niestety bardzo często z powodów finansowych projekty nie mają szansy w pełni rozwinąć swojego potencjału. Nagroda Nestlé daje nie tylko możliwość kontynuowania, czy poszerzenia obecnie prowadzonych działań, ale przede wszystkim jest okazją do pokazania światu swojego pomysłu na Tworzenie Wspólnej Wartości – mówi Iwona Konstanty, Młodszy Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej Nestlé Polska S.A.
Więcej: http://www.nestle.com/
Foto: Pen Waggener