Należysz do Generacji L?

Generacja L, czyli sześć razy „L”. To generacja o kilku znaczących i wyróżniających się cechach: leads, link, lazy, like, life-stream, local.

 

Pojęcie Generacja L zostało stworzone przez Natalię Hatalską, eksperta w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej (marketing szeptany, wirusowy, partyzancki).
W latach 2005-2009 była kierownikiem działu komunikacji w Wirtualnej Polsce. Wcześniej zajmowała stanowisko menedżera ds. public relations w NIVEA Polska i Young Digital Planet. Pomysłodawczyni wielu kampanii opartych na niestandardowych działaniach reklamowych. W 2007 roku, wprowadzając na rynek markę WPmobi, podświetliła na różowo Pałac Kultury i Nauki w Warszawie. Była to pierwsza taka akcja w całej 50-letniej historii istnienia PKiN. Została doceniona przez branżę i uznana za jedną z 7 najlepszych akcji ambientowych 2007 roku.

 

Leads

Co oznacza to nowe pojęcie? W skrócie opisuje po prostu współczesne społeczeństwo. Lead – to wyróżniony początek tekstu, który wskazuje czytelnikowi o czym będzie mowa w całym artykule, to skrótowa forma, zawierająca najbardziej atrakcyjne informacje, po to, żeby zachęcić do przeczytania całego tekstu. Niestety obecnie leady nie są traktowane jako wstęp, ale jako streszczenie informacji i w ten sposób z nich korzystamy. Czytamy nagłówki i leady, bez zagłębiania się w treść. 46% Polaków w ostatnim miesiącu nie przeczytało tekstu dłuższego niż 3 zadrukowane strony lub 3 ekrany monitora. W 2010 roku aż 56% Polaków nie zajrzało do żadnej książki.

 

Link

Jeszcze kilka lat temu podsuwaliśmy sobie ciekawe artykuł i wymienialiśmy się książkami z czasem pożyczaliśmy od znajomych filmy i płyty z muzyką. Teraz nasze życie skróciło się na tyle i na tyle przyśpieszyło, że nie mamy czasu na cały artykuł – wystarczy lead, nie mamy czasu zobaczyć filmu, ale możemy zobaczyć jego fragment na YouTube, tak samo możemy odsłuchać fragment piosenki. W związku z tym zasypujemy się linkami, do ciekawych stron, do śmiesznych żartów, świetnych filmów i filmików. Badania wskazały, że Facebook to de facto zbiór linków, które podkradamy innym z tablic. Co 20 minut na Facebooku publikowanych jest milion linków. Miesięcznie ponad 30 miliardów treści jest współdzielone między użytkownikami Facebooka.

 

Lazy

Generacja Leniuchów, nie działa w rzeczywistości – działa w internecie. Wysyła maile, robi zakupy , spotyka się ze znajomymi i wirtualnie niesie pomoc. Zjawiskiem charakterystycznym dla Generacji L jest slaktywizm (ang. slacker – leń + activism), czyli w skrócie: pomaganie bez wychodzenia z domu. Generacja L klika „Lubię to” na profilu Greenpeace czy WWF na Facebooku i na tym koniec. Ponadto wysyła petycje, łańcuszki mailowe, nosi gumowe bransoletki i koszulki z hasłami.

 

Like

„Lubię to” to ulubiona ikonka Generacji L. Dziennie użytkownicy FB klikają w przycisk „Lubię to” średnio 3 miliardy razy. 50 milionów „Lubię to” dotyczy marek. W kategorii największej liczby „lajków” na polskich fanpage`ach wygrywa Serce i Rozum – aż 17 612 „lajków” pod postem „Mam piloto, mam laptopo”. W ciągu jednego dnia najwięcej „lajków” zebrał RobertM, było to 5 sierpnia 2011 roku – 25 011 „lajków”. W ciągu całego roku Facebookowy rynek zdominowały „Demotywatory” 1 472 374 „lajki”.

 

Life-stream

To nic innego jak transmisja własnego życia. Generacja L dzieli się swoim życiem z wieloma osobami, a w serwisach społecznościowych publikuje najbardziej intymne informacje ze swojego życia. 68% respondentów przyznaje się, że dzielą się różnymi treściami po to, by dać innym osobom lepsze wyobrażenie o tym, kim są i na czym im zależy. 25% matek umieszcza w internecie zdjęcia USG swoich dzieci z okresu ciąży i aż 80% dwulatków ma już w sieci tzw. cyfrowe ślady (czyli dane i informacje o nas w sieci).

 

Local

To geolokalizacja, czyli nic innego jak informacja określająca położenie geograficzne osoby. 48% korzysta z geolokalizacji dla rozrywki, a 45% po to, by wiedzieć gdzie przebywają inni.

 

Już teraz wiesz czy należysz do Generacji L?

 

 

Więcej: http://hatalska.com/2011/12/09/generacja-l-infografika/

 

 

 

Foto: RequiredField

Projekt i wykonanie: Mehowmy