Młode rekiny biznesu

Setka młodzieży z gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych i tylko jeden tydzień, by poznać wszystkie tajniki prowadzenia własnej firmy.

 

Uczestnicy Gdyńskiego Business Week w ciągu ostatniego tygodnia założyli swoje wirtualne przedsiębiorstwa, gdzie musieli zupełnie realnie podejmować decyzje jak nim zarządzać. Każdą grupą zajmował się jeden lider, który był przedstawicielem firmy bądź instytucji ze Stanów Zjednoczonych. Gdyńscy licealiści musieli m.in. ustalać ceny i koszty firmy, rozważyć inwestycje i wypromować swój produkt. Po tygodniu działań i pracy nad projektem zostanie wyłoniony najlepszy zespół, któremu udało się nie tylko zarobić najwięcej, ale przede wszystkim, który najlepiej poradziłby sobie na rynku.

 

Poza praktycznymi umiejętnościami, uczniowie przez cały tydzień brali udział w wykładach dotyczących globalnej gospodarki czy światowych finansów. Wszystkie zajęcia prowadzono w języku angielskim. Na zakończenie biznesowego tygodnia, młodzież zaprezentuje swoje firmy i produkty na specjalnie przygotowanych stoiskach, a ocenią je przedstawiciele firm oraz ambasady USA w Warszawie.

 

Jeśli Ty również chciałbyś spróbować swoich sił i stworzyć fikcyjną firmę, to zapraszamy na stronę www.business-zone.com.pl. W trakcie gry, zostaniesz właścicielem firmy, dostaniesz wirtualny kredyt na start i będziesz musiał prowadzić swoją firmę, zatrudniać pracowników, przyjmować zlecenia, dbać o reklamę, pozyskiwać zlecenia i klientów. Przegrywasz, kiedy stan Twojego konta spadnie poniżej zera.


Ola

 

 

 

 

Foto: Rafael Matsunaga

Projekt i wykonanie: Mehowmy