W zeszły weekend zakończyło się Gdynia Design Days, ale nie ma co się smucić bo właśnie rusza Traffic Design. Wybrane gdyńskie ulice, wiadukty i stacje SKM czeka artystyczne rewolucja.
Od 20 lipca do 10 sierpnia czołówka polskiego streetartu polepszy gdyńską przestrzeń publiczną.
Organizatorem festiwalu jest Stowarzyszenie Traffic Design. W tym roku zdecydowali się całą uwagę poświęcić Gdyni i do współpracy zaprosili artystów, którzy zaprojektują prace w całości nawiązujące do klimatu i architektury miasta. Nie będą to oderwane od kontekstu urbanistycznego obrazy „wklejone” w przestrzeń, ale integralne projekty współgrające z układem i charakterem dzielnicy i budynków. Stowarzyszenie chce zaprezentować street art konstruktywny: przyjemny dla mieszkańców, atrakcyjny dla turystów – dobry dla miasta.
W festiwalu weźmie udział czołówka artystów polskiego street artu, m.in.: M-city, Etam Cru, Otecki, Autone i Roem, Dair, Nespoon, Maciek Szupica, Seikon oraz Jacyndol.
Zaangażowanie mieszkańców w projekt jest jedną z głównych idei tegorocznego festiwalu.