Certyfikacja

O certyfikacji

Certyfikacja jest procesem, który umożliwia organizatorom wolontariatu:

  • sprawdzenie, w jakim stopniu zarządzają wolontariatem zgodnie z dobrymi praktykami i zasadami formalno-prawnymi,
  • podniesienie standardów organizacji wolontariatu,
  • uzupełnienie niezbędnych i przydatnych kompetencji w zakresie organizacji i zarządzania wolontariatem,
  • czerpanie inspiracji z dobrych i sprawdzonych rozwiązań,
  • promocję dobrych praktyk.

Efektem certyfikacji jest wyróżnienie organizatora wzorcowo współpracującego z wolontariuszami i przyznanie mu certyfikatu „Miejsce Przyjazne Wolontariuszom”.

Certyfikat przyznaje Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. W jego imieniu certyfikację przeprowadzają Regionalni Partnerzy Korpusu Solidarności – w woj. pomorskim są to:
Regionalne Centrum Wolontariatu w Gdańsku,
Regionalne Centrum Wolontariatu w Słupsku.

Kto może aplikować o certyfikat?

Do certyfikacji „Miejsce Przyjazne Wolontariuszom” zapraszamy wszystkie organizacje i instytucje, które w świetle obowiązujących przepisów mogą współpracować z wolontariuszami.

Proces certyfikacji

Proces certyfikacji składa się z 2 etapów:

  1. etap polega na samodzielnym wypełnieniu przez organizatora wolontariatu formularza certyfikacji: kliknij TUTAJ i uzupełnij formularz
  2. etap to udział w spotkaniu i rozmowie z certyfikatorem

Regulamin Certyfikacji

Regulamin Certyfikacji

Formularz I etapu Certyfikacji dla organizatorów wolontariatu

Formularz Certyfikacji

Kontakt do certyfikatorów w woj. pomorskim:

Regionalne Centrum Wolontariatu w Gdańsku
tel. 58 772 42 21
mail: ks@wolontariatgdansk.pl

Regionalne Centrum Wolontariatu w Słupsku

tel. 733 639 580
mail: slupsk@wolontariat.org.pl

Projekt i wykonanie: Mehowmy