O certyfikacji
Certyfikacja jest procesem, który umożliwia organizatorom wolontariatu:
- sprawdzenie, w jakim stopniu zarządzają wolontariatem zgodnie z dobrymi praktykami i zasadami formalno-prawnymi,
- podniesienie standardów organizacji wolontariatu,
- uzupełnienie niezbędnych i przydatnych kompetencji w zakresie organizacji i zarządzania wolontariatem,
- czerpanie inspiracji z dobrych i sprawdzonych rozwiązań,
- promocję dobrych praktyk.
Efektem certyfikacji jest wyróżnienie organizatora wzorcowo współpracującego z wolontariuszami i przyznanie mu certyfikatu „Miejsce Przyjazne Wolontariuszom”.
Certyfikat przyznaje Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. W jego imieniu certyfikację przeprowadzają Regionalni Partnerzy Korpusu Solidarności – w woj. pomorskim są to:
– Regionalne Centrum Wolontariatu w Gdańsku,
– Regionalne Centrum Wolontariatu w Słupsku.
Kto może aplikować o certyfikat?
Do certyfikacji „Miejsce Przyjazne Wolontariuszom” zapraszamy wszystkie organizacje i instytucje, które w świetle obowiązujących przepisów mogą współpracować z wolontariuszami.
Proces certyfikacji
Proces certyfikacji składa się z 2 etapów:
- etap polega na samodzielnym wypełnieniu przez organizatora wolontariatu formularza certyfikacji: kliknij TUTAJ i uzupełnij formularz
- etap to udział w spotkaniu i rozmowie z certyfikatorem
Regulamin Certyfikacji
Formularz I etapu Certyfikacji dla organizatorów wolontariatu
Kontakt do certyfikatorów w woj. pomorskim:
Regionalne Centrum Wolontariatu w Gdańsku
tel. 58 772 42 21
mail: ks@wolontariatgdansk.pl
Regionalne Centrum Wolontariatu w Słupsku
tel. 733 639 580
mail: slupsk@wolontariat.org.pl