6 dni warsztatów z ekspertami, spotkania z businessmani oraz tworzenie pierwszego biznesplanu. To wszystko przed uczestnikami Gdańsk Business Week, który rozpocznie się już 17 lipca. 90 nastolatków z Polski i zagranicy weźmie udział w przyspieszonym letnim kursie tworzenia własnego biznesu. Wydarzenie organizują: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, Miasto Gdańsk i Washington Business Week.
Intensywne dni czekają na uczestników Gdańsk Business Week. Symulacje biznesowe, tworzenie prototypów oraz międzynarodowa integracja pod okiem 19 mentorów z Polski i USA to tylko kilka z atrakcji biznesowych wakacji. Do uczestników z Gdańska i okolic w tym roku dołączy także młodzież ze Stanów Zjednoczonych oraz Białorusi.
– Gdańsk Business Week pozwala odkryć w sobie kreatywny potencjał, nawiązać międzynarodowe przyjaźnie i odbyć symulacje biznesowe, których mogliby pozazdrościć studenci kierunków biznesowych. Ponadto, program wzbogacają także zabawy integracyjne, które świetne łączą zdobywanie umiejętności z wakacyjnym odpoczynkiem – mówi Agnieszka Cichocka z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, koordynatorka Gdańsk Business Week.
Młodzież stanie przed szansą szukania kreatywnych rozwiązań, pracy w grupie i rozwoju umiejętności językowych (zajęcia prowadzone są w języku angielskim). Już pierwszego dnia (17 lipca) uczestnicy stworzą prototypy innowacyjnych produktów z… makulatury. To tylko jedno z licznych, niecodziennych wyzwań, stawianych przed nimi. Codzienne warsztaty, spotkania z przedsiębiorcami i odwiedziny w biznesowych centrach Trójmiasta, takich jak STARTER, zwieńczy energetyczne „Trade show”.
– Podczas wydarzenia, które odbędzie się 22 lipca, uczestnicy będą musieli przyciągnąć uwagę zgromadzonych w Gdańskim Liceum Autonomicznym inwestorów i przekonać ich do swoich pomysłów. Inwestorzy będą dysponować pulą wirtualnych pieniędzy, które przekażą na dany projekt. Jaki? Wszystko zależy od młodzieży, która będzie musiała udowodnić, że to ich model biznesowy jest wart inwestycji. W rolę inwestorów wcielą się uznani przedsiębiorcy i eksperci z branży biznesowej z firm takich jak: Invest in Pomerania, Lufthansa Systems, Ikea, Nordea czy UXpin – zapowiada Agnieszka Cichocka ze STARTERA.
Przedsiębiorcze wakacje w Gdańsku zakończy wielki finał Gdańsk Business Week. Podczas uroczystej gali, która odbędzie się 22 lipca w Europejskim Centrum Solidarności, poznamy najlepszych uczestników i ich pomysły na biznes. Wyróżnieni otrzymają wyjątkową szansę staży oferowanych przez AirHelp. To międzynarodowa firma, która pomaga pasażerom uzyskać odszkodowanie od przewoźników lotniczych:
– Jakie korzyści można wynieść z takiej współpracy? Na pewno obycie w środowisku zawodowym, zaznajomienie ze specyfiką start-upu, który osiągnął już sukces rynkowy. Gdańskie biuro to prawie 200 młodych osób o różnych osobowościach i zainteresowaniach. Nasi pracownicy pochodzą z różnych zakątków świata, np. z Danii, Meksyku, Finlandii, Dominikany, więc można również poćwiczyć języki i porozmawiać o różnicach kulturowych. Mogę zapewnić, że podejmując się praktyk w AirHelp młody człowiek nie będzie skazany na nudę – przekonuje Maciej Laskowski z AirHelp.
Gdańsk Business Week to jedna z niewielu okazji na poznanie przedstawicieli firm, którzy osiągnęli sukces i chcą dzielić się wiedzą z kolejnym pokoleniem przedsiębiorców. Wsparcie merytoryczne zapewniają firmy, takie jak: Kemira, Boeing, Ziaja, Speednet, Neoteric, GIWK czy Young Digital Planet.
Gdańsk Business Week inspiruje młodzież do rozwoju własnych projektów. Właśnie dlatego Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER stworzył Gdańsk Business Week Alumni Network – sieć absolwentów poprzednich edycji programu, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności oraz kontynuować pomysły i projekty, które rozpoczęli podczas biznesowego tygodnia. W ramach sieci STARTER oferuje młodzieży wsparcie merytoryczne oraz przestrzeń i pomaga znaleźć staże w uznanych firmach. Wszystko po to, aby obserwować i wspierać poczynania młodych ludzi, o których projektach w przyszłości może być głośno.
6. edycja Gdańsk Business Week odbędzie się w dniach 17-22 lipca 2016 roku. Warsztaty prowadzone są w języku angielskim. Szczegóły na stronie: www.gdanskbusinessweek.pl. Do tej pory w gdańskich edycjach wydarzenia wzięło udział ok. 600 osób.