Materiały prasowe, czyli jak się przedstawić, żeby o nas napisali

Materiały prasowe, czyli jak się przedstawić, żeby o nas napisali

5 wskazówek dla organizacji pozarządowych
 

Materiały prasowe to codzienność w życiu organizacji pozarządowych.  Ale co to w ogóle znaczy, przygotować informacje dla dziennikarzy? Czym przekonać wydawców, by chcieli zainteresować się tematem i go nagłośnić? Jakie media wybrać? Bez względu na to, czy organizujesz jedno wydarzenie w roku, czy kilkanaście, czy zajmujesz się niszowym teatrem, czy stadkiem bezdomnych kotów – twoja działalność może być ulubieńcem mediów. Zapraszam na szkolenie, które ci w tym pomoże.

 

Zagadnienia, którym przyjrzymy się na szkoleniu:

– jakich informacji nie lubią dziennikarze

– czy istnieje wzorzec idealnych materiałów prasowych

– dlaczego poprawnie to za mało

– co to znaczy myślenie medialne na etapie projektu

– jakie mechanizmy rządzą mediami i dlaczego warto je zrozumieć

– które argumenty mogą przekonać dziennikarzy

– jak trafnie dobrać media do wydarzenia

– dlaczego opracowywanie informacji prasowej nie kończy się na przygotowaniu tekstu

 

Szkolenie organizuje:

Regionalne Centrum Wolontariatu w Gdańsku oraz Fundacja KULTURA NGO.

 

Osoba prowadząca:

Małgorzata Czech – dziennikarka o polonistycznych korzeniach, obecnie pozarządowiec. 12 lat spędziła w mediach (radio, portal internetowy), przeszkoliła dziesiątki pracowników, stażystów, wolontariuszy z szeroko rozumianego tworzenia informacji. W trzecim sektorze od 7 lat: głównie w promocji, ale wspiera także proces powstawania projektów (kreacja, opis). Od 2015 roku w Fundacji KULTURA NGO działa na rzecz poprawy wizerunku medialnego organizacji pozarządowych.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Projekt i wykonanie: Mehowmy