Materiały prasowe, czyli jak się przedstawić, żeby o nas napisali
5 wskazówek dla organizacji pozarządowych
Materiały prasowe to codzienność w życiu organizacji pozarządowych. Ale co to w ogóle znaczy, przygotować informacje dla dziennikarzy? Czym przekonać wydawców, by chcieli zainteresować się tematem i go nagłośnić? Jakie media wybrać? Bez względu na to, czy organizujesz jedno wydarzenie w roku, czy kilkanaście, czy zajmujesz się niszowym teatrem, czy stadkiem bezdomnych kotów – twoja działalność może być ulubieńcem mediów. Zapraszam na szkolenie, które ci w tym pomoże.
Zagadnienia, którym przyjrzymy się na szkoleniu:
– jakich informacji nie lubią dziennikarze
– czy istnieje wzorzec idealnych materiałów prasowych
– dlaczego poprawnie to za mało
– co to znaczy myślenie medialne na etapie projektu
– jakie mechanizmy rządzą mediami i dlaczego warto je zrozumieć
– które argumenty mogą przekonać dziennikarzy
– jak trafnie dobrać media do wydarzenia
– dlaczego opracowywanie informacji prasowej nie kończy się na przygotowaniu tekstu
Szkolenie organizuje:
Regionalne Centrum Wolontariatu w Gdańsku oraz Fundacja KULTURA NGO.
Osoba prowadząca:
Małgorzata Czech – dziennikarka o polonistycznych korzeniach, obecnie pozarządowiec. 12 lat spędziła w mediach (radio, portal internetowy), przeszkoliła dziesiątki pracowników, stażystów, wolontariuszy z szeroko rozumianego tworzenia informacji. W trzecim sektorze od 7 lat: głównie w promocji, ale wspiera także proces powstawania projektów (kreacja, opis). Od 2015 roku w Fundacji KULTURA NGO działa na rzecz poprawy wizerunku medialnego organizacji pozarządowych.