Pomaganie przez tankowanie

Celem akcji jest wsparcie realizacji pasji i marzeń podopiecznych partnerów społecznych Fundacji LOTOS. Zebrane w jej trakcie pieniądze zostaną przekazane wychowankom Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej oraz podopiecznym projektu „Osiedle Sitowie”, który realizowany jest przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku.

 

Głównym elementem kampanii „Pomaganie przez tankowanie” jest zachęcenie kierowców do tankowania na stacjach LOTOS oraz LOTOS Optima, gdyż każdy litr zatankowanego paliwa oznacza pomoc w zebraniu środków na spełnienie marzeń oraz remonty i doposażenie obiektów mieszkalnych służących dzieciom i młodzieży. Za każdy litr zakupionego paliwa ON Dynamic oraz PB98 Dynamic 1 grosz zostanie przekazany na konto Fundacji LOTOS, natomiast w zamian za zakup paliwa ON, BP95, PB98 oraz LPG 0,5 grosza zasili cel akcji. – Każdy litr sprzedanego paliwa to realne wsparcie na zrealizowanie marzeń i potrzeb dzieci. Po przeanalizowaniu wyników sprzedażowych paliw LOTOS jesteśmy pewni, że uzyskamy zaplanowaną kwotę – zapewnia Paweł Lisowski, prezes zarządu spółki LOTOS Paliwa.


– Obok szeregu programów społecznych skierowanych do lokalnej społeczności postanowiliśmy wykorzystać potencjał stacji paliw znajdujących się na terenie całego kraju i włączyć w realizowane przez nas działania CSR marketing zaangażowany społecznie. To nowy etap w realizowanej przez Spółkę długofalowej strategii CSR – podkreśla Jowita Twardowska, dyrektor ds. Komunikacji i CSR, Z-ca Dyrektora Generalnego ds. korporacyjnych Grupy LOTOS.


W ramach kampanii został przygotowany spot reklamowy z udziałem Roberta Kubicy oraz szereg materiałów służących wsparciu sprzedaży paliw. Na wszystkich stacjach LOTOS oraz LOTOS Optima umieszczone zostały charakterystyczne dla akcji liczniki informujące o tym, ile pieniędzy zostało zebranych na daną chwilę. Ponadto, każdy klient otrzyma od sprzedawcy naklejkę z symbolem akcji. – Współpraca pomiędzy spółką LOTOS Paliwa, Grupą LOTOS oraz Fundacją LOTOS dowodzi, że działania biznesowe, marketingowe i cele społeczne mogą się wzajemnie uzupełniać, a przyświecać im może ten sam cel – pomoc osobom potrzebującym – dodaje prezes zarządu LOTOS Paliwa.  


Kampanię wspiera radio RMF FM, które oprócz spotów, przez cały okres trwania akcji wyemituje specjalny program z udziałem sportowców i dzieci. Podczas wejść antenowych usłyszymy opowieści podopiecznych partnerów społecznych Fundacji LOTOS, którzy zdradzą swoje marzenia oraz głosy znanych sportowców, którzy będą zachęcać do udziału w akcji. Przez pierwszy tydzień trwania kampanii zrobi się o niej głośno również w telewizji. Reklama z udziałem Roberta Kubicy pojawi się w ok. 60  wybranych stacjach telewizyjnych:

– Kampania „Pomaganie przez tankowanie” pokazuje, że nasza wspólna inicjatywa może być naprawdę inspirująca. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zmienić zwykłą czynność, jaką jest tankowanie samochodu w niezwykły uczynek, który ma siłę sprawczą w spełnianiu marzeń. Jako firma pragniemy korzystać z potencjału naszej marki, by móc angażować naszych klientów i wspólnie pomagać innym – mówi Anna Goliszewska, dyrektor Biura Zarządzania Marką Grupy LOTOS.


Nowo powstała Fundacja LOTOS, która zbiera środki w ramach akcji „Pomaganie przez tankowanie” realizuje zaplanowaną działalność związaną m.in. z wyrównywaniem różnic społecznych wśród dzieci i młodzieży. – Misją Fundacji LOTOS jest m.in. wszechstronna działalność prospołeczna, wnosząca pozytywny wkład w rozwój otoczenia, co wpisało się w cel akcji „Pomaganie przez tankowanie”. To dobroczynne i świąteczne zarazem działanie ma szansę stać się cyklicznym, długofalowym programem Fundacji LOTOS – podkreśla Patrycja Zbytniewska, prezes Fundacji LOTOS.  

Finałem kampanii będzie emisja spotu podczas bloku „mikołajkowego” w telewizji Polsat. Dochód z reklam wyemitowanych podczas tego pasma będzie w całości przeznaczony przez stację na cele charytatywne.

Projekt i wykonanie: Mehowmy