Po niezwykle ciepłym odbiorze, przeprowadzonej wiosną 2015 roku w Gdyni kampanii „Gdybym mógł, karmiłbym piersią”, jej organizatorzy zdecydowali o kontynuacji projektu. Podczas trwającego od 1 do 7 sierpnia Międzynarodowego Tygodnia Promocji Karmienia Piersią, kolejnych siedmiu mężczyzn sfotografowało się z noworodkami w ramionach. Sesje mają zachęcać do zaakceptowania karmienia piersią w miejscach publicznych.
Inspiracją projektu była kampania zrealizowana w Stanach Zjednoczonych Project Breastfeeding. Celem obu jest promocja karmienia naturalnego oraz zachęcenie obecnych i przyszłych tatusiów do pogłębienia wiedzy o dobrodziejstwach mleka matki, tak aby mogli wesprzeć swoje partnerki w podjęciu decyzji o karmieniu naturalnym. Istotnym elementem kampanii jest próba oswojenia społeczeństwa z widokiem karmionych naturalnie dzieci. – Zależy nam na tym, aby każda mama mogła swobodnie nakarmić swojego maluszka w dowolnym miejscu, wszędzie tam, gdzie akurat maluch będzie się tego domagać – mówi Beata Szadziul, Pełnomocnik Prezydenta Gdyni ds. Rodziny.
Tym razem w kampanii udział wzięły pary:
Rafał Ostrowski i Krzyś Sampławski, Marek Gałkiewicz i Natalia Kaszubowska, Tomek i Jaś Sułkowscy, Jakub Szymkowiak i Joanna Gruszka, Michał Podgórniak i Marcel Michaliński, Kuba Friedenberger i Kajetan, Tomasz Wasiewicz i Dawid Sass. Modeli sfotografował Piotr Manasterski, który również wspiera swoją żonę w karmieniu naturalnym.
Ciągiem dalszym kampanii jest zainicjowana przez Klub Rodzica Naturalnie społeczna akcja oznaczania miejsc przyjaznych mamie karmiącej „Naturalnie, to miejsce przyjazne rodzinie i mamie karmiącej”.
Organizatorami są Gdynia Rodzinna, Szkoła Rodzenia Macierzyństwo i gdyński Klub Rodzica Naturalnie.