Są urocze, mięciutkie i działają w dobrej sprawie. Pluszaki! W tegorocznej kampanii „1 euro to majątek”, IKEA zachęca klientów, aby wspólnie z nimi wspierali projekty edukacyjne prowadzone przez UNICEF i Save the Children, bo pluszaki nie tylko umieją słuchać i świetnie się przytulają. Są także doskonałymi nauczycielami, dbając o podnoszenie świadomości o tym, jak ważna jest edukacja dzieci na całym świecie.
Jak zapewnia IKEA – Wierzymy, że dzieci są najważniejszymi ludźmi na świecie. Chcemy, by wszystkie dzieci miały prawo po prostu być dziećmi – by mogły się bawić, uczyć i rozwijać. Dlatego staramy się zapewnić milionom dzieci lepszy start w życiu, by mogły w pełni realizować swój potencjał i decydować o swojej własnej przyszłości. Kiedy mówimy, że chcemy tworzyć lepsze warunki życia na co dzień dla wielu ludzi, mamy na myśli również osoby znajdujące się w potrzebie. Wierzymy, że jeśli zapewnimy dzieciom edukację, one same zrobią resztę – .
Klienci IKEA samodzielnie składają zakupione przez siebie meble. W podobny sposób, sukces kampanii „1 euro to majątek” opiera się na wspólnym działaniu. W okresie od 2 listopada do 24 grudnia, IKEA Foundation przekaże 1 euro ze sprzedaży każdej pluszowej zabawki i książeczki dla dzieci organizacjom UNICEF i Save the Children, by wesprzeć edukację dzieci najbardziej poszkodowanych przez los. Poprzez zakup zabawki pluszowej można dołączyć do kampanii i w prosty sposób wesprzeć walkę o realizację prawa każdego dziecka do edukacji na wysokim poziomie. Od swojego początku w 2003 r., doroczna kampania „1 euro to majątek” zebrała 35,2 mln euro, dzięki tym środkom 8 milionom dzieci w 45 krajach zapewniono lepszych nauczycieli, sale lekcyjne, książki i przybory szkolne. W tym roku celem jest zebranie 12 mln euro.